Filmer idag

Holiday

Amerikansk komedi från 2006. Amanda från Los Angeles och Iris från London bor 800 mil ifrån varandra och har aldrig träffats, men dras ändå med samma problem: män. Amanda har just dumpat sin otrogne pojkvän och Iris trånar fortfarande efter exet Jasper Bloom, som nu ska gifta sig med kvinnan han lämnade henne för. Båda bestämmer sig för att åka på semester, och efter att ha fått kontakt med varandra genom en webbsida byter de två främlingarna hus med varandra under två veckor för att glömma sina trassliga kärleksliv. Men kärleken slår till när man minst anar det, och snart knackar drömprinsen på deras dörrar.

I rollerna: Jack Black, Eli Wallach, Jude Law, Cameron Diaz, Kate Winslet. Regi: Nancy Meyers.

 

 

På femman går:

13:35

True Confessions of a Hollywood Starlet

Amerikansk dramakomedi från 2008. Den arroganta och alkoholberoende tonårsstjärnan Morgan Carter svimmar på röda mattan på en stor Hollywoodpremiär. Hennes mamma inser att dottern måste bort från Hollywoods frestelser och glamor och skickar ut henne på landet till moster Trudy i Indiana. Trudy är både udda och tuff och tänker se till att få Morgan på rätt spår igen - vare sig hon vill eller inte.

I rollerna: Joanna 'JoJo' Levesque, Ian Nelson, Justin Louis, Lynda Boyd, Shenae Grimes. Regi: Tim Matheson.

 

21:00

Skicka vidare

Amerikanskt romantiskt drama från 2000. Eugene Simonet är lärare i samhällskunskap, han lever ett inrutat liv och är något av en pedant. Arlene McKinney är en ensamstående mor som bor med sin tolvårige son Trevor i ett fattigt område. Hon dubbelarbetar för att förbättra sitt och sonens liv. Trevor går i Simonets klass. En dag får han och de andra eleverna ett uppdrag av sin lärare, nämligen att försöka förändra något till det bättre i den närmaste omgivningen.

I rollerna: Kevin Spacey, Helen Hunt, Haley Joel Osment, Jay Mohr, James Caviezel, Jon Bon Jovi, Angie Dickinson. Regi: Mimi Leder






Själv ska jag se den andra filmen. Jag gillar sånna filmer. Men det är ju så att antingen gillar man sånna eller så hatar man sånna. Sen så vet jag inte om jag ska se ''Holiday'' eller ''Skicka vidare''. Jag tror att jag kommer välja ''skicka vidare'' men många har sagt att ''holiday'' är en jätte bra film som måste ses.
Jag får väl fundera vidare på det där!

Vilka ska du se?

P.S Det går fler filmer än de här idag, notera att det är filmer som jag tycker är värda att se. D.S

//Bells xoxo!


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0