Bella Tipsar kladdkaka!

Nu sitter kladdkakan i ugnen!

Så länge tänkte jag skriva ypp receptet som jag använde från recept.nu! :D




Färdigt på: 20 min
Ingredienser
150 150 g smält smör
3 3 dl socker
1 1 dl kakao
2 2 tsk vaniljsocker
2 2 st ägg
2 2 dl mjöl
ströbröd



Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader, varmluft. Om inte varmluft används, 200 grader.

2. Smält smöret och låt det svalna av. Blanda i resten av ingredienserna. Ta ett ägg i taget. Avsluta med mjölet.

3. Smöra och bröa en form, gärna med löstagbar kant och häll i smeten.

4. Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 10-20 minuter (beroende på hur kladdig man vill ha den).

5. Servera kladdkakan med grädde eller glass.





Det här är en sats.. jag gjorde typ dubbel sats för att vi ska äta den på partyt :D




Kommentarer
Postat av: ELLINORAK

haha precis:D fast inte jag xP

2009-10-31 @ 11:51:42
URL: http://ellinorak.blogg.se/
Postat av: ABSSOLUTAARNELA

tack för att du sa va du tyckte! :) va gör du ?

2009-10-31 @ 12:02:07
URL: http://aarnnela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0