Chai latte

När jag haltade fram till vardags rummet där Lollo (min syrra) satt så berättade hon att hon hade gjort Chai Latte igår..

Jag som älskar Chai Latte gjorde det åt henne och mig..


Och för er Chai Latte älskare så ska jag säga hur jag gjorde.

Först så tog jag en kastrull och hällde ner mjölk tillräckligt för två personer.
Medans det blev varmt så kokade jag typ en dl vatten i en vattenkokare..
När mjölken blivit varmare så började jag vispa och vispa.. Snart blev det gansla fluffigt..
Sen hällde jag ner vattnet i två koppar och sen tog jag ner Chai teet.. Efter det så hällde jag på mjölken och sist skummet som blev kvar från de.
Sen hällde jag lite Kanel på och sen tog jag bort påsen..

TADA!!! Nu är en Chai Latte klar! Det är jätte enkelt och snabbt! :D



Så här blev min..


Väldigt mörk och suddigt men what ever!





Ses sen nu ska jag dricka min goda Chai Latte!!




//Bells xxxooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0